2010-11-29

Fick en frågan om att skriva lite hur man kan klara av att duscha, så kan skriva lite om hur jag löser problemet,  lite nackspärr får man dock på köpet =P

Det är håret som är det kluriga att tvätta, så jag har en handduk tätt slutet mot örat, även så att stygnen inte ska blötas ner, och håller sen vänster hand tryckte mot örat. Sen lutar jag huvudet allt jag kan mot höger (i mitt fall) så vänster öra pekar takt upp mot taket och håller duschmunstycket i höger hand och blöter ner håret. Jag som har något längre hår får därför allt hår hängande över höger sida av ansiktet. Schampot häller jag på måfå direkt på huvudet... (kan bli lite mycket schampo har jag märkt) och sen använder jag höger hand för att försöka få allt hår ingnuggad i schampo för att sedan skölja av det igen på samma sätt som innan. Det är inte en ideal ställning men det fungerar för mig och håret blir rent, vilket är själva syftet =)

Andra saker gör jag precis som vanligt, har ännu inte behövt gå och handla någon mat (då jag inte ska bära tunga saker). Tycker livet rullar på som vanligt och jag känner mig pigg och normal. En nackdel är att jag inte kan sova på vänster sida ännu...

Min älskade puls sitter kvar och låter välbekant och irriterande fortfarande. Vad detta beror på vet jag inte men får fråga läkaren när jag ska ta bort stygnen imorgon! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar