2010-11-16

Inskrivningsbesök

Idag har jag varit och träffat en del läkare och sett avdelningen jag kommer ligga på efter operationen. Först kollade de min hälsa (i princip) och undrade om jag hade några frågetecken. Jag var mest nyfiken på hur länge jag skulle behöva vara hemma och inte kunna/få gå till skolan. Men ser ut som jag faktiskt inte behöver sitta inne hela tre veckor i alla fall, utan jag får känna efter lite själv. Sen fick jag träffa narkosläkaren och han talade om lite kort om vad de skulle göra. Söva ner mig ordentligt så jag sover gott (så sa han) och de ska andas åt mig och allt så jag behöver visst inte göra mycket under själva operationen! De nämnde även att risken finns att jag får vara kvar till torsdag, vilket jag absolut inte vill! Så får hoppas att jag slipper det!
Avslutade besöket med ett hörseltest, det är sjukt tråkigt och ansträngande att göra hörseltest. Man sitter i en stol och stirrar in i en grå vägg och anstränger sig så mycket man kan, för att lyssa efter ett "pip". Tillslut känns det som att man bara inbillar sig "pipen". Fick även lyssna efter ord, var lite kul, för var en gubbe som sa " Nu hör du slips" till exempel och så skulle jag upprepa det sista ordet samtidigt som det brusade i öronen (för att distrahera). Får se sen hur bra jag hörde =P

Så nu kan jag börja räkna ner dagarna till operationen! Längtar mest till att den är över!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar