2010-09-14

Inför operation

Så kom äntligen september, då jag skulle få veta mer om pärlcystan i mitt vänstra öra! Jag pratade med läkarna i max 15 minuter, men fick mycket information som jag inte hade väntat mig.

Jag visste att man "öppnade" örat och sedan tog ut cystan, men inte att allt inte kanske var helt inne i själva örat så att man eventuellet behöver slipa och fixa till där inne... Sen skulle örat vadderas och läggas om efter operationen och jag skulle vara kvar 1-2 dagar beroende på hur helt örat är. (Bara det kändes konstigt, för jag trodde att jag skulle opereras och sen åka hem efter narkosen släppt... jag har nog varit lite för optemistisk). Hur som... det som var mest chokerande för mig var att jag skulle vara sjukskriven efteråt, 2-4 veckor så hon, räkna med fyra. Ta det lugnt, ingen fysisk aktivitet bl.a. Jag som studerar känner också att jag inte har tid med detta, men vill samtidigt bli av med den störande pulsen i örat och ev få tillbaka min normala hörsel. Klart jag vet att jag inte har något val, ut måste den men kändes konstigt att vara "sjuk" så länge efteråt.

Det var även här jag fick namnet Cholesteatom, så på de senaste dagarna har jag letat på internet efter fakta och information kring det och även personer som berättar sina egna berättelser, därför känner jag att jag vill berätta min.

Jag måste säga att jag inte var beredd på vad som komma skulle, och efter några dagar efter den vetskapen har jag smält in det och är inställd på att klara både skola och operation. Jag vet ännu inte när operationen kommer ske men jag hoppas den är snart för jag orkar inte vänta länge till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar