2010-09-17

Symptom

Jag minns själv i början när jag hade pulsen i örat 24/7 och försökte diagnostisera mig själv utifrån vad folk skrivit om deras öronproblem och så :P Jag kan säga att cholesteatom, som inte är en ovanlig förekomma som jag fattat det, inte fanns med i något av det jag hittade. Jag sökte på puls i örat och fann att kvinnor som var gravida upplevde det och att andra hade en vaxpropp som orakade detta... Allså det jag hittade om puls i örat stämde  inte in på mig.

"Okomplicerad akut mediaotit visar ofta liten påverkan på allmäntillståndet, symtomen yttrar sig i regel som plötslig öronvärk, debuterar ofta på kvällen eller natten i samband med övre luftvägsinfektion.

- Öronflytning kan förekomma som tecken på att det gått hål på trumhinnan.

- Andra vanliga symtom är lockkänsla, oro, feber, nedsatt aptit och sömnproblem."

Jag har bara kopierat rätt av, men känner att jag vill ta upp det jag hittar med öron och symptom även här. Mitt symptom var då en ihärdig pulskänsla i örat. Jag tycker det är svårt att avgöra om de andra symptomen verkligen är orsakade av pärlcystan, då jag kan uppleva att jag på senaste tiden har nedsatt aptit och sömnproblem, men det kan även bero på andra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar