2010-09-17

Vad man kan finna på nätet

Jag vet att min åkomma inte är världens undergång och att det med allra största sannolikhet kommer gå bra med både operation och läkningsprocessen. Men samtidgt har varje människa sina problem och de är olika stora. Just nu är detta mitt problem.

Jag försöker finna lite annan information på nätet och tycker att en del har varit bra, vilket jag redan har skrivit om nedan, för det blev lättare för mig att knyta an till (och komma ihåg allt) vad läkarna sade till mig under det senaste besöket.

Jag har egentligen undrat hur det egentligen ser ut inne i örat, utan att se på en tecknad bild, och hittade en hel del bilder på hur det kan se ut om man har en pärlcysta där inne. Jag vill inte lägga upp någon sådan bild här men är man nyfiken kan man ju alltid klicka på länken eller söka på cholesteatom på google-bilder :P

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Cholesteatom_kuppelraum_1a.jpg

Läser även andra bloggar som jag hittat och inser att jag mest troligt kommer kräkas efter operationen. Om det är något jag verkligen är rädd för så är det att kräkas, på RIKTIGT! Inte gjort det sedan jag var 10, vilket är 10 år sedan och det jag minns därifrån var att det inte var en trevlig erfarenhet!

En annan sak ,jag antar i alla fall det, på vad jag läst, är att jag lär ha bandage under första veckan. Men vet inte hur stort det kommer vara, för den storlek jag kommer ha efter operationen kommer iaf minskas enligt vad jag tidigare har skrivit i inlägget om . Jag får väl se hur det blir där då!

Och för det tredje, en liten tuss av hår bakom mitt öra kommer rakas bort! Jag hoppas det inte syns allt för dydligt om det är utsläppt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar